آخرین اخبار

زشت و زیبای هفته هشتم لیگ برتر| از متلک به مدیران فوتبال تا مشکل ناهار پرسپولیسی‌ها و محرومیت نکونام

در هفته هشتم لیگ برتر برخی مربیان کنایه های جالبی به مدیران فوتبال زدند و پرسپولیس با مشکلی به نام ناهار مواجه شد و استقلالی ها هم با محرومیت نکونام!

اشتراک گذاری
08 آبان 1402
کد مطلب : 8980

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اتفاقات زشت و زیبای هفته هشتم لیگ برتر را با هم مرور می کنیم:

نتایج مسابقات:

استقلال یک – آلومینیوم اراک صفر

ذوب آهن اصفهان یک – تراکتور تبریز صفر

فولاد صفر- شمس آذر قزوین یک

گل گهرسیرجان ۳  – هوادار تهران ۳

پیکان تهران صفر  – مس رفسنجان یک

صنعت نفت آبادان یک – استقلال خوزستان یک

نساجی مازندران یک  – سپاهان اصفهان یک

ملوان بندانزلی صفر – پرسپولیس صفر

زیبایی های  هفته:

حمایت ملوانی ها از فلسطین

 

 

هواداران تیم فوتبال ملوان انزلی با نصب پرچم های فلسطین در کنار پرچم کشورمان حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین و غزه مقابل جنایت های رژیم صهیونیستی نشان دادند.

بازی هفته و گل لالیگایی

بازی گل گهر و هوادار تهران یکی از جذاب ترین و زیباترین مسابقات لیگ برتر این فصل بود که ۲ تیم به تساوی ۳ بر ۳ رضایت دادند  این مسابقه همزمان با ال کلاسیکو اسپانیا! برگزار شد تا خیلی ها از اینکه نتوانستند این بازی را ببیند حسرت بخورند. هوادار در این هفته برخلاف مسابقه با استقلال هر گلی که خورد جبران کرد و بازنده نشد اما گل سوم گل گهر به هوادار را فرناندو تورس از پشت محوطه جریمه و با یک ضربه کاشته زد که یکی از زییایی ترین گل های این فصل است گل لالیگایی که حسابی هواداران گل گهر را به وجد آورد

 

 

با فرهنگ هفته

هواداران ملوان بندرانزلی با نظم خاصی تیم محبوب شان را تشویق می کنند و نظم خاصی هم روی سکوها دارند و شعارهایشان هم فقط در جهت حمایت از تیم و بازیکنان ملوان است . آنها را می توان شادترین و بهترین تماشاگران هفته هشتم دانست. هرچند پرتاب لیزر به سمت بازیکنان پرسپولیس نقطه منفی این تماشاگران خونگرم بود. 

 

 ۷۰ سالگی سپاهان ایران

باشگاه سپاهان اصفهان که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد در این هفته هفتادمین سال تاسیس خود را جشن گرفت. به باشگاه سپاهان ایران بابت هفت دهه حضور در ورزش ایران تبریک می گوییم این باشگاه از جمله باشگاه های با امکانات و با برنامه فوتبال کشورمان است و امیدواریم سایر باشگاه ها نیزمسیر توسعه این باشگاه را طی کنند. 

برخورد گرم هاشمی نسب و خطیر

مهدی هاشمی نسب بدون شک بعد از نکونام محبوب ترین مربی تیم استقلال در این فصل است و گاهی اوقات تماشاگران بیشتر از بازیکنان او را تشویق می کنند اما هنوز وضعیت او برای حضور در روی نیمکت تیم مشخص نیست هفته گذشته سازمان لیگ اجازه نداد او روی نیمکت بنشیند و این هفته هم از روی سکوها بازی را دنبال کرد با این حال هاشمی نسب با خطیر مدیرعامل باشگاه استقلال برخورد گرمی در ورزشگاه آزادی داشت.

حرف جالب بازیکن ۱۶۰ میلیونی؟!

سعید مهری در دو مسابقه حساس دو پاس گل ۶ امتیازی داده است. ارسال او در بازی با مس رفسنجان باعث گل به خودی حریف شد و در دیدار با آلومینیوم اراک هم زمینه ساز گل استقلال بود .

 

جالب است که رقم قرارداد این بازیکن فقط ۱۶۰ میلیون تومان اعلام شده یعنی کمتر از مبلغ قرارداد برخی مدیران رسانه ای تیم ها در لیگ برتر! البته مهری در این مورد گفت از رقم قرارداد من انگار خیلی ها ناراحتند که چرا کم است و اگر دوست دارند بیایند یکی دو میلیارد تومان بهم پول بدهند!

 نظریه جالب یک مربی

سعید دقیقی بعد از پیروزی بزرگ مقابل فولاد خوزستان گفت: «امروز نشان دادیم همه‌چیز پول و زیرساخت نیست.» البته که او مربی خوبی است و توانسته به شایستگی تیم شمس اذر قزوین را هدایت کند ولی آقا سعید بدون پول و زیرساختی مثل زمین چمن مناسب چطور می توان فوتبال را رشد و توسعه داد؟! این عجیب ترین نظریه یک مربی موفق است. او قطعا می بینید که در فوتبال عربستان با پول ستاره های چندین میلیون دلاری چطور توانسته اند نگاه فوتبال اروپا را هم به لیگ این کشور خیره کنند. شاید پول شرط کافی برای موفقیت نباشد اما قطعا شرط لازم هست!

وعده هفته

منتظر محمد بازیکنی که قرار بود به استقلال بیاید و بعد به مس رفسنجان رفت بعد از درخشش در این تیم گفته است:  سقف قرارداد اجازه نداد با استقلال ادامه بدهم. آرزوی هر بازیکنی است در این تیم بزرگ بازی کند. ان‌شاءلله این فصل را به خوبی با مس تمام کنم و فصل آینده به استقلال بازگردم. ۲ سال با این باشگاه قرارداد دارم و قطعا به استقلال بازمی‌گردم.

اتفاق هفته

آب پاشی چمن در وسط مسابقه ملوان و پرسپولیس اتفاق جالب هفته بود و باعث شد که هم بازیکنان وهم عکاسان خیس شوند! مهدی تارتار هم در مورد این مساله در نشست خبری صحبت کرد و گفت: این اتفاق بود پیش آمد!

سیو هفته 

دقیقه ۳ مسابقه  واکنش دیدنی پیام نیازمند مانع از گلزنی مهاجم نساجی شد تا یکی از قشنگ ترین واکنش های دروازه بان ها در هفته هشتم لیگ برتر را شاهد باشیم. 

زشتی های هفته

ترکیدن توپ و مصدومیت کمک داور!

در جریان مسابقه ذوب آهن و تراکتور تبریز توپ مسابقه یک دفعه ترکید و بادکنکش از داخل جلدش بیرون زد! البته این تنها حادثه عجیب مسابقه نبود بلکه در جریان بازی کمک داور مسابقه هم دچار مصدومیت شد بازی چند لحظه ای متوقف شود و در نهایت هم ذوب آهن به یک برد ارزشمند رسید!

 

 

والیبالیست هفته

آرمین سهرابیان در جریان مسابقه با آلومینیوم اراک یکباره به هوا پرید و اسپکی جانان به توپ زد به طوریکه همه از دیدن این صحنه متحیر شدند ولی داور بازی فقط خطایش را اعلام کرد و به او کارت زرد نشان نداد با این حال سهرابیان نشان داد که شایستگی حضور در تیم ملی والیبال را هم دارد.

پنالتی از دست رفته

محمد عباس زاده مهاجم تیم فولاد خوزستان در دقیقه ۳+۹۰ پنالتی تیمش را از دست داد و دروازه بان جوان شمس آذر این ضربه را مهار کرد تا بزرگ ترین سیو هفته و بزرگترین از دست رفته هفته در مسابقه این دو تیم رقم بخورد. البته مربی تیم فولاد گفت که عباس زاده در رختکن مثل ابر بهار گریه کرده است.

پیش بینی نکونام

جواد نکونام در نشست خبری وقتی در مورد داوری ازش سوال شد گفت: «فکر می‌کنم چه چیزی بگویم که دو دقیقه بعد نگویند آقای نکونام محروم هستی ! ۲ بازی ما را آقای مهدوی قضاوت کرده. می‌خواهم بدانم داور دیگری در ایران وجود ندارد؟»

البته اقا جواد خوب فکر نکرده بود انگار و پیش بینی اش هم کاملا درست از آب درآمد چون فردای بازی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال او را محروم کرد!  فوتبال شاید نتیجه اش قابل پیش بینی نباشد اما حواشی اش در فوتبال ما کاملا قابل پیش بینی است!

حمله گل محمدی به مدیر استقلال

سرمربی پرسپولیس درباره صحبت‌های خانی عضو هیات مدیره استقلال در نشست خبری بعد از بازی با ملوان گفت: شاید جایگاه افراد در فوتبال عوض شده است. شاید بزرگتر از دهانش صحبت کرده باشد! ما در شرایط سخت بازی هستیم اما او باید بداند که چه می گوید. نمی دانم او در استقلال چکاره است اما باید بداند درباره تیم بزرگ پرسپولیس چطور صحبت کند. بار دیگر طور دیگری جواب او را می دهم. او باید دنبال کار خودش باشد. نمی خواهم چیزی بگویم که بعدا پشیمان شوم اما او مواظب حرف زدنش باشد.

اعتراف پاکو خمز

سرمربی اسپانیایی تراکتور بعد از باخت به ذوب آهن حسابی علیه بازیکنانش صحبت کرد وگفت برخی از آنها در حد و اندازه تیم نیستند و حتی در خرید برخی بازیکنان اشتباه کردیم! بازی تیم مایه آبروریزی بود و اگر این شرایط ادامه داشته باشد، به این تیم نمی‌توان خوش‌بین بود!

مشخص نیست پاکوخمز هنوز دارد به مدیران باشگاه متلک می گوید یا واقعا از بازیکنانش ناراحت است. او در هفته های ابتدایی لیگ هم بارها از شیوه خرید بازیکنان تیم انتقاد کرده بود! به هرحال مدیران باشگاه نیز به او اولتیماتوم داده اند که اگر وضعیت تیم درست نشود از تراکتور اخراج خواهد شد. 

جنگ بیانیه ای 

استقلال اگرچه در ورزشگاه آزادی پیروز شد و سه امتیاز را گرفت اما از نحوه داوری مهدوی در بازی با آلومینیوم اراک خیلی ناراضی بود و به همین دلیل به جز جواد نکونام که در نشست خبری از خجالت داور در آمد و باشگاه هم بیانیه ای علیه داور منتشر کرد که در نهایت آلومینیوم اراک پاسخ این بیانیه را داد و نوشت: مجتبی حسینی، سرمربی تیم نیز در نشست خبری پس از مسابقه نیز این موضوع را عنوان نکرد ولی حالا در اتفاقی عجیب می‌بینیم که باشگاه استقلال با فرار رو به جلو و یک اطلاعیه عجیب، نسبت به داوری سید رضا مهدوی گلایه‌مند است، در حالی که باید ممنون‌دار قضاوت این داور باشند!

ناهار بازیکنان پرسپولیس معضل جدید فوتبال!

اعضای تیم پرسپولیس بعد از تمرین درحالی خود را برای سفر به انزلی آماده می کردند که طبق روال دو هفته گذشته با ناهار مناسبی روبرو نشدند. بدهی باشگاه پرسپولیس به رستورانی که تحت قرارداد این باشگاه بوده باعث شده تا نزدیک به دو هفته شود که اعضای تیم برای وعده ناهار به مشکل بخورند و با تغذیه مناسب روبرو نباشند. روز شنبه هم در همین راستا ناهاری که برای سرخپوشان فراهم شده بود تخم مرغ آب پز و سیب زمینی بود و باعث ناراحتی برخی از بازیکنان تیم هم شد.ظاهرا ناهار بازیکنان پرسپولیس معضل جدید فوتبال باشگاهی ما شده است! 

درگیری هفته

درگیری بازیکنان دو تیم آلومینیوم و استقلال در اواخر مسابقه یکی از زشت ترین صحنه های هفته بود کاری به این نداریم که فن سالتو را روی یکی از بازیکنان استقلال پیاده کردند و داور به این بازیکن آلومینیوم هم مثل دیگران کارت زرد نشان داد! بلکه اصولا درگیری و حاشیه های غیرفوتبالی فقط چهره فوتبال را زشت می کند! 

درگیری هفته

مورایس سرمربی سپاهان معمولا چهره ای آرام وخونسرد در جریان مسابقات دارد و از حاشیه ها نیز دوری می کند اما در دقیقه ۶۵ مسابقه با نساجی او بعد از تعویض دابو با این بازیکن خارجی سپاهان درگیری لفظی شدیدی پیدا کرد. اتفاقی که در باشگاه سپاهان سابقه نداشته است. درگیری دابو با مورایس حاشیه ای بزرگ هفته بود حاشیه ای که جنبه بین المللی هم پیدا می کند زیرا هر دو نفر مربی و بازیکن خارجی لیگ کشورمان هستند! سپاهان در جشن ۷۰ سالگی خود دچار این حاشیه عجیب شد که مدتی پیش در باشگاه الهلال عربستان هم رخ داد و آنجا هم بازیکن تعویضی با سرمربی تیم درگیر شد و بعد عذرخواهی کرد شاید باید منتظر عذرخواهی رسانه ای دابو از باشگاه و مورایس هم باشیم.

 

البته مورایس در این خصوص گفت:  من مربی هستم و تصمیم می‌گیرم، مثل یک خانواده است و در خانواده تصمیمی می‌گیرید که پسرتان راضی نیست، شاید بازیکن احساساتی بوده و فکر می‌کرده می‌توانسته کاری انجام دهد که نداده است، من هستم که تصمیم می‌گیرم و بازیکنان باید احساسات خود را کنترل کنند و این راجع من نیست، کسی نیستم که ناراحتی ایجاد کنم؛ در زمان تعویض هر بازیکن باید انرژی به بازیکنی که وارد می‌شود، بدهد و نباید ناراحت بشود، همه انسان هستیم و هر روز یاد می‌گیریم.

استعفای هفته

انگار مربیان تیم های خوزستانی یک خط درمیان قرار است در نشست های خبری استعفا کنند و بعد مدیران باشگاه بیاید و بگوی با استعفایش مخالفیم دو هفته پیش سیروس پورموسوی سرمربی استقلال خوزستان از سمتش استعفا کرد و بعد در این تیم ماند و این هفته نیز نوبت عبدالله ویسی بود که بعد از تساوی با استقلال خوزستان بگوید دیگر در نفت نمی ماند و این تیم را به مربی بعدی تحویل می دهد که البته این مرتبه هم مدیران باشگاه نفت آباد با این استعفا مخالفت کردند. 

سوال هفته؟!

سید مهدی رحمتی سرمربی نساجی مربی بامزه ای است. او قبل از بازی با سپاهان گفت: نه به کسی قول قهرمانی [در لیگ] را داده‌ام نه قول صعود در لیگ قهرمانان آسیا اگر فشار بازی ها کم شود رتبه تک رقمی کسب خواهیم کرد! خب برادر هواداران نساجی حق ندارند بپرسند تو برای چه آمدی به باشگاه؟! که نه قهرمان بشوید و نه در لیگ قهرمانان صعود کنید فقط رتبه تک رقمی. همین باشگاه در جام حذفی قهرمان شده بود که الان می تواند در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شود! 

متلک های  هفته

سیروس پورموسوی خطاب به مدیران فوتبال خوزستان متلک سنگینی گفت و اظهار داشت:  اکنون هیچ خبری از مدیران نیست اما در پایان فصل آقایان با کت و شلوارهای‌ خوشگل‌شان می‌آیند تا عکس بگیرند!

مواریس هم به مدیران فدراسیون فوتبال کنایه زد و گفت: نمی‌دانم چند امتیاز داریم و در این لیگ ممکن است با ۹۰ امتیاز هم قهرمان نشویم!

پایان پیام/


این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + یک =